Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Obec Mezholezy
Mezholezy

Přírodní park Sedmihoří

Sedmihoří - budoucí nové CHKO

Zde ke stažení brožura Sedmohoří a okolí (2.49 MB)

Na západním okraji Mariánskolázeňského zlomu, asi 40 km níž od Plzně, leží na hranicích Tachovského a Domažlického okresu přírodní park Sedmihoří. Ojedinělá ringová struktura variského stáří, která je tvořena věncem devíti vrcholu, se výrazni zvedá nad okolní reliéf o 100 - 150 m. ®ulový masiv vytváří kruhové těleso o průměru cca 4 km. Vnější lem dosahuje výšek okolo 550 - 600 m (nejvyšší bod - Racovský vrch 619 m), střední část je tvořena depresí, ze které vystupují izolované centrální vrcholy. Geologická stavba má rovněž koncentrickou podobu, vnější lem Sedmihoří je tvořen hrubozrnnou biotitickou žulou, střed střední zrnitou dvojslídnou žulou a centrální vrcholy turmalinickou žulou. Sedmihoří je v současnosti označováno jako lokalita s nejlépe vyvinutými formami zvětrávání žuly v Čechách. Katedra geografie Západočeské univerzity v Plzni, Veleslavínova 42, 306 19 Plzeň,

Horšovskotýnsko

M1 (1400) Sycherák – Vytůň. K Sycheráku přichází z Přimdy a na Území popisované oblasti vstupuje nad Vidicemi. Odtud prochází lesními cestami Sedmihoří až na rozcestí turistických cest pod Chlumem, kde navazuje na Z2 a M2. Celková vzdálenost ze Sycheráku 10,5 km. Dále pokračuje lesní cestou do Mezholez (2,5 km) a odtud po silnici do Semněvic (3 km), dále přes Pocinovice do Bukovce (4,5 km) a přes Malý Malahov do Puclic se starou tvrzí (4,5 km). Po dalších 4 km prochází Staňkovem a odtud přes hradiště Holubí hlava pokračuje lesy k rozcestí turistických cest ve Výtůni (2,5 km), kde se napojuje na další značení. Celková délka 31,5 km.

M2 (1437) Poběžovice – rozcestí pod Chlumem. Téměř celou svojí trasou prochází popisovaným Územím, do něhož vstupuje za Poběžovicemi u Sedlce (4 km). Odtud nás dovede po 3,5 km na štítarské hradiště s kostelem, odtud je výhled po okolní krajině a do blízkých Tasnovic se zbytky vodní tvrze. Ze štítar sestoupí do Oplotce (2 km) a pokračuje k opuštěnému dvoru Nasetice (2,5 km). Po dalších 2 km projde Mířkovem a po hrázi prostředního z Mířkovských (dříve Kotěchovských) rybníků vstoupí do lesů Sedmihoří. Zde je veden lesními cestami kolem tzv. ručiček – balvanu s textem a reliéfem dvou rukou, který je od Mířkova vzdálen 3 km. Pokračování cesty nás po 3 km přivede na rozcestí pod Chlumem, kde se napojuje ma M1 a Z2. V Sedmihoří také protíná značku ®L1, která je zároveň trasou značené naučné stezky Sedmihoří. Z rozcestí pod Chlumem odbočuje místní značení k tzv. kamenným mísám (0,5 km). Celková délka 23 km.

Zpřístupněna nová naučná stezka přes vrcholky Sedmihoří. Chcete-li si prohlédnout vrcholky Sedmihoří,máte jedinečnou šanci. Nové trasy v této lokalitě jsou díky provozovateli -LČR, s.p. , Lesní správa Horšovský Týn velice pěkně označeny a určitě stojí zato. Pro ty ktěří nemohou tuto lokalitu navštívit osobně máme staženy cedule textů ze všech 12 stanovišť naučné stezky.

Mobilní aplikace

Aktuální informace od nás
Přímo ve vašem telefonu
Více o aplikaci
Stáhněte si naši mobilní aplikaci na